Monne 6 januari, Ulfsborg

Skrivet: 2011-01-06 | 18:38:39
Gud vilken härlig ponny jag har!!!
Fick pappa till att köra ut mig till ridhuset idag. På uppvärmingen så la jag väldigt mycket volter, och skänkelvikningar i skritt och trav. Sen när jag galopperat något varv runt i ridhuset så gick jag in på en stor volt. Å herregud vad han börja kicka när jag samlade ihop honom. Stod redan upp i lätt sits sen helt plötsligt flyger det upp en sadel rakt på arslet på mig så jag höll på att flyga framåt. Hängde på halsen där ett tag, haha måste sett rätt kul ut. ;)
Hoppade fram på ett 80 cm räcke i trav sen galopp. Första gången jag kom i trav mot det så hoppade han som han skulle göra på en 1 meters oxer, högt vare. Tog en skritt paus och sedan börja jag hoppa på en 1 meters oxer, gick super de med!
Sedan i slutet red vi ett litet dressyr pass med skänkelvikningar, öppna, sluta, halter, ryggningar, volter, serpentiner. Oj så fin han kändes, helt avslappnad och lysnade super bra. Helnöjd med honom idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designen på denna blogg är gjord av www.mharya.blogg.se

RSS 2.0