Dag 2 - Min första egna häst

Skrivet: 2011-01-08 | 10:01:18
Eftersom Monne är min första häst och jag skrev om honom igår så tänker jag berätta om min första sköt/favorit häst.

Han heter Top Nawaro och är en ridskole ponny som står på OskarshamnsRK. En gråskimel, 148 cm i mankhöjd.
Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för honom, kanske för att han var grå.. fast jag tycker att han är lite speciell. Inte den lättaste att rida eller pyssla om, eller så var han i alla fall när jag tog hand om honom. Red min första "blåbärshoppning" på honom och vi gick felfritt, "lingondressyren" lika så.
Hade honom gärna på träning då han var väldrigt pigg och framåt.

Våren 2009 blev han sjuk, jag kommer inte ihåg vad det var men han blev halt. Följde med till ATG här i kalmar och då blev han även den första jag har lastat in/ur en transport. Han fick medicin som man blandade i maten som jag fick sköta ett tag. När han var bra igen började jag även igångsättningen, i början gick vi varje dag i 20 minuter sen fick jag sitta upp och trava lite smått. Sen åkte jag bort och en annan tjej tog över igångsättningen och när jag kom tillbaka hade han sommarvila. När ridskole hästarna skulle sättas igång igen efter vilan så var det självklart att jag red Toppen (som han kallas). Veckan efter flyttade jag till Kalmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designen på denna blogg är gjord av www.mharya.blogg.se

RSS 2.0