Dag 1 - Presentera dig och din häst

Skrivet: 2011-01-07 | 15:58:09
Ja, jag heter Sarah Mathilda Moberg. Fyller 16 år detta år. Är 172 cm över marken och vill absolut inte bli längre. Har blont hår och blåa ögon.
Har bott i Kalmar sen ett och ett halvt år tillbaka. Just nu går jag i 9:an på Vasaskolan men börjar på gymnasiet till hösten. Vet ännu inte vilken skola eller linje jag vill gå på, men det löser sig nog. Har alltid velat bli veterinär sen jag var liten men har inte de poöngen som krävs för att komma in på en sådan linje.
Har ridit sen 8 år tillbaka, började år 2003 på en ridskola i stockholm och fortsatte på OskarshamnsRK i Oskarshamn när jag flyttade dit -04. Slutade på ridskolan när jag flyttade till Kalmar för först då hade vi möjlighet att kunna ha häst. Älskar livet här på gården och att ha hästarna runt omkring mig!

(jag till vänster)

Min häst eller snarare ponny heter Mon Garcon men kallas för Monne. Han blir 15 år till våren, är 148cm i mankhöjd och är en fux med vit bläs. En välutbildad ponny som gör nästan allt man ber honom om, lite småtjurig i stallet och lite busig i hagen. Monnes bästa kompis heter Popper-E och är min systers d-ponny. Har aldrig sett eller märkt att de har bråkat men busiga är de tillsamans.
Har haft honom sen 6 november 2009 då vi köpte honom från fam Jansson i Rockneby. Aldrig att jag kommer ångra det köpet!



Fråga om ni undrar något ;) ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designen på denna blogg är gjord av www.mharya.blogg.se

RSS 2.0