jag ;)

Skrivet: 2010-12-07 | 13:37:08
Jaa vart ska man börja?
Jag heter Sarah Moberg och är 15 år. Född i stockholm, flyttade därifrån när jag var åtta till Oskarshamn. Bott i Oskarshamn i sex år men för ett år sedan flyttade jag hit till kalmar. Enda själet till att jag ville flytta till kalmar var att jag skulle få en häst. Vi köpte hästgården "Stall Elverslösa" som ligger i utkanten utav Kalmar.

Hästarna är mitt stora intresse. Fick börja rida när jag var sju år för mina föräldrar, red då på en ridskola i stockholm. När jag flyttade till Oskarshamn forstatte jag på ridskolan där. I O-hamn påbörjade jag två inridningar på två jätte söta shetlandsponnysar. Under hösten 2008 var jag även medryttare på en c-ponny.
Men det var först när jag flyttade till Kalmar då jag kunde/fick ha en egen häst. Mina föräldrar är inte det minsta hästintresserade men jag har lyckats få över min syster på min sida. Hon köpte sin ponny, Popper-E i Oktober  och jag köpte min d-ponny Mon Garcon i November 2009. Han är den jag tränar och tävlar med. Aldrig tävlat dressyr med honom än, men det är ett utav målen för nästa år. Hoppningen däremot har vi tävlat upp till LB på regional nivå felfritt. Mer om Monne och Poppe som de kallas i deras "egna" presentation.

Fråga om ni undrar över något?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designen på denna blogg är gjord av www.mharya.blogg.se

RSS 2.0